Reizen is proeven van de wereld..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Reizen is proeven van de wereld..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Reizen is proeven van de wereld..!

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

16 Oktober 2011 | Frankrijk, Parijs

‘Feels like coming home..’ toen ik gisteren het vliegtuig uit stapte en weer op Franse bodem stond. Ik had achteraf wel beter mijn slippers kunnen inruilen voor mijn sportschoenen, want brr..wat een temperatuurverschil!

Drie heerlijke (warme) dagen gehad in Barcelona. Bij aankomst donderdag in de bed&breakfast eerst maar even iets zomers aangetrokken. Even lekker nazomeren.

Ik heb helemaal trots op mijn ‘lucht-foto’s’ vanuit het vliegtuig, was ik ze bijna kwijt. Het eerste beste metro station wat ik in stapte, voelde ik iets aan mijn tas, draai me om heeft zo’n jochie mijn camera in de handen..! Dus ik trek in een schijnbeweging MIJN camera uit zijn handen, en geef hem een duw. Hij helemaal verontwaardigd naar zijn vrienden kijken. Die komen met z’n allen om mij heen staan beetje beweren (in Spaans) dat ik die camera van hun jat. Gelukkig waren er meer mensen die zagen wat er gebeurde en toen die er bij kwamen staan, liepen ze snel weg. Pff.. een geluk bij een ongeluk zeg.

De dag begon dus goed donderdag, maar na heel wat mooie gebouwen gezien te hebben en een biertje in het rock café te hebben gedronken Ellen vanaf het station opgehaald. Zij is vanuit Maastricht naar Barcelona overgevlogen om de dagen met mij door te brengen. We kennen elkaar via internet, dus de ontmoeting was erg verrassend!

’s Avonds met een groep Duitsers nog in een café beland en rond 2 uur ons bed in gedoken.

Vrijdag weer heel wat mooie gebouwen bekeken en naar het Barcelona stadion geweest. Erg indrukwekkend. Ook de Arc de triomf van Barcelona moest ik even bekijken, maar die kan niet op tegen die van Parijs.. haha. Vrijdag avond was er in het park Montjuïc een watershow bij de fontein. Een heerlijk rust momentje van de dag, echt van genoten. Dat zijn die speciale momentjes die je dan net moet treffen in die dagen dat je er bent.

Zaterdagochtend op weg naar Sagrada Familia. Wat een groot gebouw zeg, en wat een toeristen! Bussen reden daar af en aan. Maar dat is ook zeker niet vreemd. Pracht gebouw. Zaterdagmiddag op de grootste versmarkt van Barcelona beland. Mooie foto’s kunnen maken, van al dat lekkere verse, kleurige fruit en groenten. Daarna de boulevard ‘la Rambla’ over gelopen, langs alle toeristische hebbedingetjes en geëindigd op het strand. Dat was pas echt even ontspannend en genieten. Maar niet te lang, want er was nog zoveel te zien! Uiteindelijk op het plein ‘Plaça Catalunya’ me voorbereid op de reis terug naar Parijs.

Dit is de verkorte (snel getypte) versie, maar zoveel beleefd dat de foto’s waarschijnlijk wel voor zich spreken.

Donderdag naar het concert van Rihanna met een vriend uit Nederland. Yippie…!
Maar nu eerst omkleden voor het volgende etentje in Paris city!

Dikke knuffel vanuit Parijs..

  • 16 Oktober 2011 - 18:04

    Michelle:

    Hé pop,

    Wat een prachtverhalen toch steeds!!! Ik begin alleen een beetje te vrezen dat jij straks helemaal niet meer terug wilt naar ons "koude" kikkerlandje... :-S Geniet er maar flink van! Ik geniet ondertussen wel van jouw mooie verhalen! :-D

    Dikke tût!

  • 19 Oktober 2011 - 11:24

    Nienke:

    Die voetballer voor het stadion in Barcelona... is dat niet gewoon Abe Lenstra?;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 34003

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: