Travellers never think they are the foreigners..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Travellers never think they are the foreigners..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Travellers never think they are the foreigners..!

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

07 Oktober 2011 | Frankrijk, Parijs

En daar zit je dan binnen 3 dagen, 2x (onvoorzien) in een taxi in Parijs.

De eerste (onvoorziene) taxi rit was na een geweldige avond in Parijs. Met een hele ploeg eerst uit eten geweest en daarna wezen dansen in ‘Abracada-bar’. Door al die gezelligheid vloog de tijd voorbij, wat resulteerde in een sprint (op hakken..auw!) naar de metro. Maar dikke pech, de laatste metro was net vertrokken. De bewakers met honden liepen al rond om alle zwervers weg te sturen uit de metro-tunnels en ook wij (Allison en ik) werden weggestuurd. De volgende sprint was naar de bussen, maar ook daar mocht het niet mee zitten, ook de laatste bus was net vertrokken. Balen, dan maar een taxi. Maar dat was nog niet zo makkelijk. De taxi’s rijden graag korte ritjes, waar ze meer aan kunnen verdienen. Een uur later meldde zich eindelijk een vriendelijke taxichauffeur, die ons ‘thuis’ wilde brengen.

Om bovenstaande verhaal kan ik nog wel lachen, we zagen het ook als een mooi avontuurtje tijdens ons verblijf in Parijs.

De tweede taxi rit was tevens onvoorzien, maar met een heel ander doel. Mijn autootje was verdwenen.

Het begon allemaal vorige week zondag toen mijn uitlaat onder de auto vandaan viel. Hulpdiensten gebeld, die zouden het wel regelen. Mijn auto werd keurig opgehaald door een sleep bedrijf en een taxi zou mij 2 dagen later brengen naar de garage waar mijn auto gerepareerd zou worden.

Twee dagen later kon ik inderdaad mijn auto ophalen. Adres door gekregen van de garage en opgezocht op internet. Wat?? Aan de andere kant van Parijs!? Helaas was er van de beloofde taxi totaal geen sprake, wat resulteerde in een treinrit van 2 uur naar Oost-Parijs. Als het verhaal hier klaar zou zijn, had je mij niet horen klagen. Maar aangekomen bij de garage die ik door had gekregen, bleken de mannen helemaal niets onder mijn naam te hebben staan, laat staan dat ze een Corsa hadden gerepareerd. Het was zelfs zo dat ze eigenlijk helemaal geen reparaties deden. Daar stond ik dan, andere kant Parijs, en geen idee waar mijn auto was gebleven.

Gelukkig was de garage zo vriendelijk (of ze wilden van mij af zien te komen, want ik was niet van plan te vertrekken voordat ik mijn auto terug zou hebben) om wat rond te bellen met garages die wel veel reparaties doen voor hulpdiensten uit het buitenland. Weer 1,5 uur verder, bleek dat ze mijn auto hadden gevonden. JIPPIE..!! Oeps, te snel gejuicht, want deze garage was 40 km ten zuiden van Parijs! En zo kwam ik binnen 3 dagen terecht in mijn tweede (ongeplande) taxi rit. Daar aangekomen was het verhaal nog niet afgelopen, want de afspraak was dat er alleen een midden demper (klein onderdeeltje) vervangen zou worden, maar het bleek dat ze voor alle zekerheid maar de hele uitlaat hadden vervangen. Wat resulteerde in een bedrag dat 7x zo duur werd, en dan spreken we niet over tientjes helaas. Ondanks dat dit niet de afspraak was en ik het hier totaal niet mee eens was, kreeg ik het aanbod om de auto weer mee te nemen in de staat zoals ze hem hadden ontvangen (dan kon ik dus niet rijden). Weinig keus dus, mijn oude uitlaat achter in de kofferbak laten leggen en zo reed ik weer op weg naar ‘huis’. Na aankomst was ik weer een ervaring rijker, want van oost naar west parijs blijkt 3 uur rijden te zijn. Daarna eerst maar eens een frisse douche genomen, om snel deze eerste teleurstelling met Frankrijk te vergeten. Want eigenlijk is het hier zo leuk!

Maar weer nieuwe plannen genoeg om deze ervaring snel te vergeten. Want volgende week donderdag vertrek ik naar Barcelona! De tickets zijn binnen en het hotel is geboekt, dus Barcelona here i come!!!
De week erna ga ik naar het concert van Rihanna in Parijs. “Rianna goes to Rihanna”, hoe leuk is dat dan?!!
En over 2 weken met de kinderen genieten van Mickey Mouse en zijn vriendjes in Disneyland!!
Wat valt er nu nog te wensen? Ik prijs me zelf een zeer gelukkig mens!

Maar om even bij het moment van de dag te blijven, vanavond zijn de plannen om naar een Block Party van Grolsch te gaan en morgen avond is er een band-competitie op de universiteit dicht bij Disneyland. Ik ben benieuwd wat de fransen verstaan onder rockmuziek.

Ook in Parijs is de herfst enigszins begonnen, al zijn de temperaturen nog steeds niet om over te klagen. Zag gisteren foto’s voor bij komen van sneeuw in Friesland? Nou zover is het hier gelukkig nog niet..

Tot de volgende blog!
Fijn weekend allemaal!

Liefs Rianna

  • 07 Oktober 2011 - 17:18

    Stefan:

    Jeetje wat een avontuur met je autootje ;-) Sta je inderdaad aardig voor 't blok bij die 2e garage, zonder uitlaat kom je ook niet ver.. Nou maar hopen dat het een incidentje was! Je hebt in ieder geval genoeg leuke dingen op het programma om dat voorvalletje te vergeten, geniet ervan! Bon weekend ;-)

    Xx

  • 08 Oktober 2011 - 09:50

    Geartsje:

    Hey hey,

    Nu weet ik waar je mijn 'advocatenkennis' voor nodig had. Wat een verhaal :|
    En.. 3 uur rijden van west naar oost Parijs? Jeetje, in die tijd ben je van Noord naar Zuid Nederland! ;)

    Wat gaaf dat je naar Rihanna gaat! En naar Barcelona natuurlijk. Toevallig... het had niet veel gescheeld of ik zat komende week ook in Spanje. Alleen dat kwam toch niet meer zo goed uit met de plannen.

    Trouwens.. sneeuw in Friesland?! Heb ik niet gezien, haha. Misschien zeer plaatselijk? ;)

    Geniet van alle avonturen! :D

    xx Geartsje

  • 09 Oktober 2011 - 14:28

    Mirjam:

    Wordt het weekend wanneer ik in Parijs ben ook zo avontuurlijk??? Ik bereid me alvast voor! :) Veel plezier bij alle leuke activiteiten die gepland staan! Liefs

  • 09 Oktober 2011 - 14:45

    Rianna:

    Dat is altijd weer afwachten.. maar dat maakt het juist zo leuk! :)
    Nog 2 maandjes en dan kom je deze kant al op! Gezellig meid! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 33993

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: