Denk wat je wilt, doe wat je droomt..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Denk wat je wilt, doe wat je droomt..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Denk wat je wilt, doe wat je droomt..!

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

05 November 2011 | Frankrijk, Parijs

Vorige week zaterdagochtend om 7 uur met Allison (au-pair uit Texas) in mijn auto gestapt naar België. Zaterdag stond in het teken van Brugge. We sliepen in 2 verschillende hostels, omdat er niet meer plaats was voor 2 personen. Dus eerst Allison haar spullen naar het hostel gebracht, maar die werd nog schoon gemaakt, dus mochten de spullen in het afgesloten (!) kantoor staan, we konden om 2 uur terug komen voor de sleutel. Daarna naar mijn hostel, waar er net een ‘tour’ door Brugge werd gedaan. Het was een goed begin van de ochtend en meteen al een hele club mensen leren kennen. ’s Middags zijn we met de hele ploeg ergens gaan zitten eten en drinken. Brugge is een mooi stadje, maar Allison en ik moesten wel even omschakelen, omdat we uit het grote Parijs kwamen. Uit eindelijk zijn we ’s avonds in het kleinste steegje van Brugge in een kroegje beland en hebben we daar uit een keus van 300 biersoorten (!) de avond afgesloten. Aangezien het toen ruim na 12’en was, besloten we maar om terug te gaan naar de hostel om nog even wat uurtjes slaap mee te pakken. Oeps! Helemaal vergeten dat Allison nog helemaal geen sleutel had van haar hostel! Bij haar hostel aangekomen de eigenaar gebeld en die had wel een sleutel klaar gelegd bij de receptie, maar was niet meer van plan om haar bagage uit het kantoor te pakken.
Achteraf gezien had ze alles wel in Parijs kunnen laten, want ze heeft haar tas niet meer open gehad. Vrouwen ook en al hun bagage! :P
Mijn nachtje verliep ook niet zonder slag en stoot, ik sliep in een slaapzaal met 5 andere personen, op een stapelbed. En mijn onderbuurman had nog al last van zijn eigen gesnurk, dus door het gooien van mijn kussen naar beneden hem hier maar even van afgeholpen. Om 4 uur komt er ineens iemand de slaapzaal binnen en probeert mij uit bed te trekken! Hij beweerde dat ik in het verkeerde bed lag, maar na een kleine discussie bleek dat hij (iets te veel van de 300 biersoorten geprobeerd had) de verkeerde slaapzaal was binnengelopen. En om half 5 kon ik dan eindelijk weer gaan slapen.

De volgende ochtend zijn we om 9 uur vertrokken naar Gent met plotseling 2 extra passagiers in mijn Corsa! De mannen waren ieders voor zich aan het backpacken en waren van plan om naar Antwerpen te gaan, maar ach Gent is misschien ook wel leuk. Vandaar dat we in eens 2 verstekelingen aan boord hadden.

In Gent ligt alles wat verder uit elkaar dus met de kaart op zak op zoek naar alle mooie plekken. Ook dit is een prachtig stadje! En zeker een aanrader om eens heen te gaan! Allison was voornamelijk onder de indruk van die heerlijke patat in België.. en de wafels smaakten ons ook prima! ’s Avonds lekker uit eten geweest en de mannen naar hun hostel in Gent gebracht en toen weer op weg naar ‘huis’.
‘Paris we’re coming home’ zongen we keihard in de auto!!

Gisteravond ben ik naar het concert van Alter Bridge geweest! Omdat niemand deze band eigenlijk kent (schande!) was ik van plan om alleen te gaan, maar na een enthousiast gesprek in La Chope (barretje) afgelopen donderdag, was 1 van de Italianen (Marco) overtuigd en wilde wel eens kijken wat hier nu zo leuk aan was! Aangezien ik ze al 3x in Amsterdam heb zien optreden was ik erg benieuwd naar hun optreden in Parijs. Pff.. wat een show hebben die mannen weer gegeven! De zaal was kleiner dan ik in Amsterdam gewend was, maar dat maakte het heel intiem, daarnaast stond ik bijna vooraan, dus wat wil je nog meer! Wauw, toppers! Na het concert nog even een biertje gedronken in de stad (natuurlijk in een rock-café) en toen rennen om de laatste trein naar huis te pakken (weer op het nippertje, 2 minuten!). Maar ook deze nacht werd mij geen slaap gegund, want toen ik om 2 uur mijn slaapkamer deur opendeed, ging mijn telefoon een smsje: ‘Are you by any chance still up?’ - Allison.. Toen ik haar op belde bleek dat ze iets minder hard gerend had dan mij en nu vast stond op het station, omdat ze de laatste trein had gemist, en natuurlijk weer geen taxi die haar thuis wilde brengen. ‘Yes, i’m coming!!’

En zo zat ik om 2 uur onverwachts weer in de auto, om Allison van het station te halen! Geluksvogel die ze is, dat ik na het concert nog even ben blijven hangen, anders was ik ver weg in dromenland geweest.. en had ze moeten wachten op de eerste trein in de ochtend om 5.30! Nu nog even bedenken hoe ze het goed kan maken! ;) hahaha.. nee hoor, als je zulke dingen al niet meer voor elkaar over hebt! :)

“Reizen is meer dan genieten van fraaie uitzichten, het is een voortdurend en diepgaande verandering van ideeën van het leven!”

Tot de volgende blog!
Bisous Rianna

  • 13 November 2011 - 19:28

    Margreet:

    Hoi Rianna,
    Wat prachtig mooi om je verhalen te lezen. Ik krijg het idee dat het meer vakantie is dan werken. Geniet er maar lekker van want deze mooie herinneringen kunnen ze je nooit meer afnemen (lieve "au-pair" kindjes en een mooi fris klasje). Hier in het inmiddels koude Friesland gaat alles weer in de oude regelmaat (drukte van sinterklaas komt eraan, gezellig).
    Ik heb in groep 3/4 wel moeten wennen maar ik vind het heerlijk met deze groep(27 stuks) en zo doe ik ook toch weer heel wat nieuwe ervaringen op al ben ik dan toch dicht bij huis gebleven. Ja hoor! Verschil moet er wezen!
    Rianna, ik wens je vanuit Wyckel nog veel plezier in Parijs (en omstreken) en hoop gauw weer iets van je te lezen.
    groetjes Margreet
    PS. je kaart hangt nog steeds op school op een ereplaatsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 34004

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: