Geluk= juiste plaats, juiste tijd, juiste persoon! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Geluk= juiste plaats, juiste tijd, juiste persoon! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Geluk= juiste plaats, juiste tijd, juiste persoon!

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

13 Maart 2012 | China, Sjanghai

Prinses Laurentien komt donderdag middag een kijkje nemen op de Oranje Draak. Heel toevallig blijkt dit de school te zijn waar ik momenteel werk. En heb ik dus de eer om daar bij aanwezig te zijn..!

De kinderen vinden het allemaal erg spannend dat ze een echte prinses gaan ontmoeten, maar toen ik vertelde dat ik ook nog nooit een echte prinses heb gezien zei één van de meiden: 'Maar als juf, die al zolang in Nederland heeft gewoond, nog nooit een prinses heeft gezien, dan is het wel heel speciaal toch juf?'
En dat is het zeker. Het wordt dan ook een heel feestje met alles er op en er aan. Zin in..!!

Dit keer een kort berichtje, ben namelijk erg druk (met vooral leuke dingen doen hoor!).

Heel kort: inmiddels begint mijn taxi Chinees enige vooruitgang te boeken, ik werk al een tijdje niet meer met de kaartjes (met het adres in het chinees) en kan de namen van de straten al zodanig uitspreken dat ze me begrijpen. Links, rechts, stoppen lukt ook.. en bedanken (komt er ook redelijk uit). Gelukkig blijven ze altijd lachen (ook al spreek je Fries).

Ze staan nog steeds te dringen voor metro deuren en lift deuren, dus er is hier nog niet veel veranderd.

Ik laat snel weer wat van me horen!
En bedankt voor al die lieve e-mailtjes van iedereen.. waardeer ik echt! En probeer zo snel mogelijk weer te reageren, maar dat tijdsverschil maakt het soms wel even verwarrend. :P

Hoop dat het met iedereen in Nederland ook goed gaat!

Liefs,
Rianna

• 13 Maart 2012 - 20:54

Mirjam:

Veel plezier donderdag! Leuk! Dikke kus!

• 14 Maart 2012 - 20:37

Klinkt leuk lieverd! wat een avonturen. Ik denk aan je! Knuffel uit Rwanda

• 22 Maart 2012 - 15:56

Jan:

Leuk Rianna! Klinkt gaaf allemaal, geniet en heel veel plezier.

Groetjes van een oud klasgenootje:-)