You hate it, or you love it..! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu You hate it, or you love it..! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

You hate it, or you love it..!

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

04 Maart 2012 | China, Sjanghai

Herstellen van een jetlag: voor elk uur tijdverschil heb je 1 dag nodig om er van bij te komen. Nu 2 weken verder kan ik zeggen dat ik eindelijk weer in een enigszins normaal ritme ben gekomen. Niet meer om 3 am klaarwakker zijn en geen oog meer dicht kunnen doen. Of om 2 pm het liefste meteen in je bed te willen duiken. I’m back!

Gisteravond heerlijk uit eten geweest met een grote groep Nederlanders en Amerikanen. Eigen zaaltje, eigen kok, onbeperkt eten en drinken voor zeer weinig. Perfect en erg lekker! Daarna een nieuwe club (open sinds vorige week) in Shanghai bezocht en genoten van het uitgaansleven. Wat zo leuk is, dat (bijna) alle mensen die je hier tegenkomt, zo ver van huis, optimisten zijn. Ze staan positief en open minded in het leven. Leuk om al die reisverhalen te horen, tips te krijgen voor mijn tripjes binnen China en ondertussen te genieten van goede muziek, leuke mensen, mooie club en lekkere cocktails.

Na wat blogs van medereizigers in Shanghai/China te hebben gelezen kom ik er achter dat de opmerking : ‘You hate it, or you love it.’ erg klopt. Waar de een zich dood ergert aan de drukkende mensen in de metro’s of bij de kassa in de supermarkt, lacht een ander er om. Waar de een zich irriteert aan de stinkende taxi’s of de idioot rijdende taxi-chauffeurs, is een ander dankbaar voor het makkelijke (luie!) vervoer, wat ook nog eens bijna niets kost.
Nu plaats ik mezelf absoluut bij de ‘you love it’ kant, maar toch moet ik zeggen dat ik wel erg toe ben aan wat zon. De grijze lucht (smog!) geeft mij het gevoel dat het elk moment kan gaan regenen. En zo plots kan er dan ook een (bijna moeson!) waterval uit de lucht komen vallen, wat na enkele minuten ineens weer is opgelost. De chinezen zeggen dat het nog even volhouden is tot eind maart en dat je dan je slippers al uit de kast kunt plukken en de airco op koelen kan zetten. Ik ben benieuwd, wel weer zin om lekker in t-shirt rond te lopen, in plaats van al die warme kleren.

Het weer is een mooi vooruitzicht, maar ook mijn ticket naar Beijing en Hong Kong brandden hier in mijn hotelkamer. Ontzettend zin om (weer) in het vliegtuig te springen en steden te ontdekken. In Beijing ben ik bijna een week en ik kan terecht bij een meisje die ik in België (met Allison toen naar Gent en Brugge geweest) heb leren kennen. Ze kan me rond leiden door Beijing, hoe te gek is dat!
En wie weet zit er zelfs nog een drankje met een oud klasgenootje van de Havo in.
In Hong Kong ben ik 4 dagen en benieuwd naar het uitzicht vanaf the Peak. Mooi beeldmateriaal al gezien, maar hoe vet is het omdat met eigen ogen te zien en te ervaren!

Al met al weer een groot avontuur!
Het is natuurlijk maar net wat je er zelf van maakt!

But I’m loving it..!
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 34017

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: