Als je los laat heb je 2 handen vrij..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Als je los laat heb je 2 handen vrij..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Als je los laat heb je 2 handen vrij..!

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

11 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Wat gaat de tijd toch snel, inmiddels al weer 1,5 week verder. Ik heb mijn agenda naast me liggen, want ik heb al geen idee meer wat ik allemaal heb gedaan! Maar dat lijkt me een goed teken. :)

De ouders van mijn gastgezin waren het eerste weekend van september in Nederland, waardoor ik samen met oma en de kids alleen thuis was in Frankrijk. Badje met water maar buiten gezet, want het was zo ontzettend warm hier! De kinderen hebben zich prima vermaakt en wij dus ook! :D

Weer veel nieuwe mensen leren kennen de afgelopen dagen.
Op dinsdagavond naar een café geweest waar veel internationale studenten/mensen elkaar ontmoeten. En woensdagavond was er een Nederlandse borrel in een wijnwinkel 'Lavinia'. Leuk stel daar leren kennen, die hier voor 5 maanden stage zitten in Parijs.

Donderdag kreeg ik post vanuit Nederland, zo leuk!! Dus meteen wat terug gestuurd, maar dat zal morgen wel aankomen. Ssst.. ;)
Alle lieve kaartjes die ik voor m'n vertrek heb gekregen hangen op de muur in mijn slaapkamer. Ziet er erg gezellig uit!

Ben met Daan naar de Ikea geweest, gewoon ff sneupen. Is echt totaal hetzelfde, alleen dan alles in het Frans.

Wat betret die franse taal is het soms wel lastig hoor. Zit je in de trein, hoor ik een vrouw wat omroepen (geen idee, gaat weer eens veel te snel..haha) zit je even later nog in je uppie in de trein. Bleek dat er een storing was en dat we moesten overstappen. Hmm, was ik net te laat. Leermomentje! Hihi, maar aangezien de treinen hier om de 5 à 10 min. rijden was er nog niets aan de hand.

Ik ga woensdagavond naar Charlotte. Een nederlandse meid, die in de Franse taal is afgestudeerd. Zij gaat me enigszins op gang helpen met al die ingewikkelde werkwoorden. Want zonder werkwoorden kun je echt totaal geen zinnen maken! Ik weet nu wat die kinderen van groep 3 mee maken: 'ik gaat naar school' (ik denk dat mijn fouten meer niveau: 'ik bent naar school' zijn) haha..

Tijdens het ophalven van de kinderen van school een au-pair ontmoet: 'Allison'. Ze komt uit Texas en is hier voor een jaar au-pair om de franse taal te leren. Samen met haar ben ik zaterdag Parijs in geweest en 's middags naar de picknick die ik had georganisseerd. Ik snap niet hoe al die fransen zo slank blijven terwijl ze zoveel lekkere dingen de hele dag door eten! :)

's Avonds met John naar het vuurwerk in Saint Cloud geweest, grootste vuurwerk van Europa. Dat was zeker niet overdreven, nog nooit zoveel moois gezien! Voelde net oud/nieuw. Hallo 2012! :)

Vanmiddag mijn voorbereidingen voor de school weer gedaan. Straks uit eten met een groep Fransen en daarna nog even nazitten. Dan is ook deze week alweer om.

Morgen met Allison de Eiffeltoren beklimmen, ben erg benieuwd naar het uitzicht!

Ik hoop dat alles in Nederland goed gaat, ik houd het nieuws enigszins bij, hoorde van een aardbeving, maar dat bleek wel wat mee te vallen gelukkig!

Bisous (kusjes)
Rianna





  • 11 September 2011 - 14:33

    Peter:

    Leuk! Mooi om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je er van geniet! 'ik gaat' en 'bent' klinkt als een mooi Haags accentje, kom je ook wel verder mee ;) nou have fun! We zien ongetwijfeld een kiekje vanuit de eiffeltoren verschijnen.

    Leafs!

  • 12 September 2011 - 17:34

    Mirjam:

    Ik zie je al helemaal zitten daar alleen in de trein! hihi! Volgende keer ben je vast de eerste die uitstapt! Leuk om al je verhalen elke keer te lezen!

    Dikke kus!

  • 13 September 2011 - 10:06

    Jacob En Reinou:

    Hey meid!

    Leuk om weer wat van je te horen!! Je kamer ziet er erg gezellig uit! En zo te horen heb je het daar prima naar je zin! Je straalt ook helemaal op de foto! Grappig dat je als enige in de trein bleef zitten, zou ook net wat voor mij zijn. :)
    Hier gaat ook alles goed! We zitten net voor de aftrap van de feestweek! Zullen vanavond even goed voor de buurt strijden! Jammer dat je er niet bij kunt zijn..

    Veel plezier daar!!
    Liefs ons

  • 17 September 2011 - 14:57

    Marijke:

    Hallo

    mooi om te weten dat je een reisverslag bij houdt. zeg hoe hoog is de eiffeltoren we hadden namelijk een discussie hier hoe hoog .En toen zei ik ik vrag Rianna wel even dus bij deze p.s mis je wel hoor op schoolplein gr Marijke

  • 17 September 2011 - 15:44

    Rianna:

    @ Marijke, de Eiffeltoren is 324 meter hoog! Maar het kan door de temperatuur soms 15 centimeter schelen! Ik zou afgelopen maandag omhoog, maar het was er zo druk, dus dat even uitgesteld.
    Op facebook heb ik meer foto's staan van al mijn belevenissen, omdat ik daar meer foto's in 1x op kan zetten.

    Alles goed op de Klinkert? En hoe ist met jullie oudste op de nieuwe school?

  • 08 Oktober 2011 - 09:42

    :

    Hoi Rianna,
    Hoe vind je het in Parijs? Ik heb niet al je berichten kunnen lezen, hoelang blijf je in Parijs? En waar woon je precies?
    Leuk om ook het verhaal van iemand anders hier te lezen.
    En gaat het goed met je Frans?
    Liefs, Lauren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 33969

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: