Live your dreams, don't dream your life..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Live your dreams, don't dream your life..! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Live your dreams, don't dream your life..!

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

01 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Mijn eerste week Parijs zit er alweer op. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, omdat ik al zoveel gedaan/gezien en gehoord heb in zo'n korte tijd...maar ik begin maar bij het begin..

Na een warm welkom in het gastgezin, en van mijn souterrain een eigen plekje te hebben gemaakt, een heerlijke wandeling langs de Seine gemaakt. (je zal het maar kunnen zeggen..)

Zaterdag met John (een Brit die ik via de vorige au-pair heb leren kennen) naar Rock-en-Seine geweest, een rock festival in het park in Saint-Cloud.

Zondag naar Bois de Boulogne geweest, een prachtig park in Parijs, daarna start-vergadering gehad met de andere leerkrachten voor het komend schooljaar. Nou ja, wat je een vergadering kunt noemen met wijn, champagne en overheerlijk eten.. :)

Maandag over de Champs-Élysées gelopen en genoten van het heerlijke weer.. mijn neus zelfs nog een beetje verbrand!

Met de drie mannen gezellig naar de speeltuin geweest en pannenkoeken gebakken. 's Avonds een heftige afdaling gemaakt op de racefiets.. om vervolgens weer heerlijk in slaap te kunnen vallen.
Dat slapen gaat trouwens prima hier, wat wil je ook, de hele dag dat Frans om je heen en ik ben ook nog eens veel te nieuwsgierig, dus probeer elk gesprek op te pikken. Best vermoeiend. Maar jongens, wat een leven!

Vanmiddag terrasje gepakt met Aziza. Een meid die ik via een website voor 'Nederlanders in Frankrijk' heb leren kennen. Was erg gezellig dus een vervolg zit er zeker wel in.
Het is leuk om te zien hoe gemakkelijk je eigenlijk contact kunt leggen. En via deze contacten leer je weer andere mensen kennen. Zo is er volgende week dinsdag een meating voor jongeren met verschillende nationaliteiten die elkaar kunnen ontmoeten en Frans kunnen spreken (of althans proberen). En woensdagavond is er een Nederlandse borrel in Parijs om mensen te leren kennen. Leuke vooruitzichten!

Maar ook met de Fransen is best contact te leggen. Oké, als ze je aanspreken in het Frans en je dan aangeeft dat je geen Frans spreekt schrikken ze, omdat hun Engels niet erg bijzonder is. Maar eenmaal die barrière over en wanneer ik aangeef dat het prima is als ze Frans spreken, maar gewoon 'svp parler lentement' dan kun je zo een heel gesprek met ze aanknopen. Dat ritje in de Metro is dan ineens wel heel erg kort! :P

Vanavond na een lekker hapje eten, een heerlijke wandeling langs (onder andere) het Louvre met John gemaakt. Wat 'n pracht stad is Parijs toch..

Morgen weer samen met Stijn aan de slag met de Nederlandse les! Knap hoor, nog maar 5 jaar en dan op een Engelse school zitten, 2 middagen in de week Franse les volgen en dan 2x in de week ook nog Nederlandse les van mij krijgen (en dat naast de zwemles en de judo..doe dat maar eens na..)

I love my life! Die opmerking heb ik vandaag al een aantal keren gemaakt.
Als dit het vooruitzicht van de komende maanden is, dan vermaak ik me prima!

Ik houd jullie op de hoogte!!

à bientôt
bisous Rianna




  • 01 September 2011 - 04:58

    Gerbrig:

    Leuke metroritjes idd, haha;-).
    Kan niet wachten tot ik bij je in Parijs ben! Morgen maar tickets boeken:-D. Super dat je je daar zo vermaakt! We contacten! Liefs

  • 01 September 2011 - 11:54

    Stefan:

    Goed bezigggggg!

  • 01 September 2011 - 19:05

    Mirjam:

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!! Geniet ervan meid! Liefs

  • 01 September 2011 - 19:30

    Ellen :

    Leukk om te horen dat je er goed vermaakt hebt! En dat je wel manieren hebt gevonden om al snel contacten te hebben;). En wat leuk en goed van je dat je al franse gesprekken aan kunt knopen :P. Ja bij mij staat de studie een beetje op een laag pitje nu, maar als ik er de energie weer voor heb, begin ik snel weer mee;), want ik heb er wel weer zin aan! En wat een stoer ventje, die van vijf dat ie al zo veel kan doen ja;). Veel plezier verder! xxjes

  • 04 September 2011 - 12:54

    Michelle:

    Wauw meid, wat klinkt dit super allemaal!!! Ik ben stik jaloers! :-D Hebben ze niet nog een middelbare school volgens hetzelfde concept waar ze nog een docent Nederlands nodig hebben? Ben nu al benieuwd naar je komende verhalen! Maar... mis je wel hoor... :-S

    Dikke tût,
    Michelle

  • 05 September 2011 - 20:41

    Jacob En Reinou:

    Hey meid!!! Wat fijn om te horen dat je het daar nu al zo naar je zin hebt!! Errug leuk om te lezen wat je daar zoal beleefd! Ik hoor het wel je hebt nu al een druk schema daar dus. Maar genoeg tijd over om dus ook nog wat leuks te doen tussendoor!! :D Mooi ook dat je zo veel kansen krijgt om mensen te ontmoeten daar! Geniet er lekker van meid! Dat heb je wel verdiend! Ik hoop alleen dat je het niet al te veel naar je zin krijgt daar want je moet wel weer terug komen he?! ;)

    Ik zou nu nog een kreet in het frans willen plaatsen maar ik moet er echt heel diep overna denken.. En dan nog schiet me even niks te binnen.. Helaas misschien de volgende keer als ik weer wat inspiratie krijg door jouw franse verhalen! Ik kijk er al naar uit! :)

    Liefs vanaf de Beugel


  • 06 September 2011 - 07:24

    Dieuwke De Jong:

    Ha lieve Rianne!
    Wat klinkt er een enorm enthousiasme door in je verhalen!Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Wat heb je ook steeds leuke uitspraken boven je berichtjes staan...ik bewaar ze! Gister zijn de scholen hier ook weer begonnnen en heb ik het gevoel dat nu mijn "pensioen "echt begint en ik moet zeggen het voelt wel goed!
    Geen verplichtingen en ergernisjes!!!(je snapt wat ik bedoel)!
    Rianne, ik hoop dat dat heerlijke gevoel en het enthousiasme blijft, maar jou kennende maak je er altijd wel wat van!!!

    Liefs Dieuwke


  • 07 September 2011 - 17:59

    Rianna:

    Wat fijn om al jullie lieve berichtjes te lezen, dat doet me echt goed! :D Merci..! :D

  • 08 September 2011 - 19:16

    Lenneke:

    Hoi! Ik kwam je blog per toeval tegen en ik vroeg me af, die Nederlandse borrel, is die iedere week? En zo ja, waar? :) Ik ben namelijk au pair en ik woon vlakbij Parijs en 't lijkt me wel leuk om hier wat andere Nederlanders te ontmoeten!

  • 08 September 2011 - 19:23

    Rianna:

    Hoi Lenneke, het is erg leuk om andere mensen te ontmoeten inderdaad. Elke eerste woensdag van de maand. Kijk maar eens op www.nlborrel.fr, daar staan een aantal foto's van gisteravond ook al op! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 33974

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: