Not to make you comfortable, but it's own people.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Not to make you comfortable, but it's own people.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Not to make you comfortable, but it's own people..

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

13 Juni 2012 | China, Sjanghai

“When you travel, remember that a foreign country is not designed to make you comfortable. It is designed to make its own people comfortable.”


Het is definitief. Vandaag mijn laatste lessen gedraaid op de Oranje Draak in Shanghai, dozen ingepakt, vrijdag de laatste teamvergadering en dan zit ook dit schooljaar er alweer op!

Ik kan terugkijken op een fijne tijd met leuke collega’s, lieve kinderen en betrokken ouders!

En dan wordt het morgen toch echt eens tijd om mijn backpack in te gaan pakken. Hij staat al een aantal dagen te springen om weer op reis te gaan en is dan ook niet tevreden met alleen de wc-rol (kun je hier echt niet zonder) en het woordenboek (zo goed is mijn Chinees helaas nog niet) die momenteel in de tas zitten.

Zaterdag begint voor mij weer een nieuw avontuur: backpacken door China.
De eerste 4 dagen zijn inmiddels gepland (denk aan treintickets en hostels) en wat ik daarna ga doen, of welke route ik ga volgen is nog een verrassing (ook voor mij!).
Maar is dat niet het leuke aan reizen, hoe minder je van tevoren regelt, hoe groter de verbazing!

Maarrrr… in je uppie door China trekken is niet gemakkelijk, aangezien er voor elke situatie ineens andere regels kunnen gelden, en dit nog erger is wanneer blijkt dat je alleen reist.

Ach, dit ga ik graag allemaal zelf aan den lijve ondervinden, ontdekken en hopelijk enigszins relativeren en dan hoop ik over een aantal weken terug te kunnen kijken op weer een geweldige ervaring, die niemand mij meer afpakt!

Paps en mams, geen zorgen! Achteraf gezien was mijn tijd in Parijs 100x onveiliger dan dat ik me hier ooit heb, en zal gaan voelen!

China kom maar op!
En Nederland… tot over een paar weken!!

Liefs,
Rianna

  • 13 Juni 2012 - 14:11

    Gerlanda:

    He Rianna,

    Aan je verhalen te lezen heb jij super veel beleefd! wat mooi.
    Geniet er nog maar even van!!

    Liefs
    Gerlanda

  • 13 Juni 2012 - 17:35

    Lauren:

    Geniet ervan lieverd! En doe voorzichtig... Zin om je weer te zien in NL!! Dikke kus

  • 14 Juni 2012 - 13:29

    Mirjam:

    Toppertje!!

  • 27 Juni 2012 - 15:50

    Hieke:

    Hejj Rianna!

    Leuk zeg om weer een verhaal van je te lezen... een hele leuke tijd nog toegewenst!

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 33973

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: