Dream big and dare to fail.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu Dream big and dare to fail.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Rianna Hijlkema - WaarBenJij.nu

Dream big and dare to fail..

Door: riannahijlkema

Blijf op de hoogte en volg Rianna

20 Februari 2012 | China, Sjanghai

Einde dag 1 in Shanghai - China, met nog maar 6 foto's op mijn fototoestel, geeft een goed beeld van mijn overvolle programma van vandaag..!

Na een vlucht van 12 uur (via Londen):

'airplane travel is nature's way of making you look like your passport photo'

heb ik er nu geloof ik enig idee van hoe een zwangerschap moet voelen.. duurt oneindig lang als je er in zit, maar zodra je klaar bent, ben je alles weer vergeten..
En zo stapte ik met een brede grijns het vliegtuig uit.

Bij de aankomst hal stond de privé-chauffeur van een collega op mij te wachten. Nou ik kan je zeggen, dat was een fijn (eerste) welkom. Mijn koffers werden overgenomen en hij probeerde het mij helemaal naar de zin te maken. Wilde mij zelfs in 3 kwartier al zijn Chinees leren, nou kan je zeggen, dat het bij het tellen tot 3 is gebleven.

Bakje koffie met de bestuursleden van de school en boodschappen doen bij een plaatselijke supermarkt en toen op weg naar mijn appartement. Nou dat zag er prima uit, zal morgen even foto's maken. Helaas was het koffers dumpen en toen als de wiedeweerga naar school, meedraaien met de eerste groepen die ik volgende week over ga nemen.

Na schooltijd om 7 uur nog even geholpen met het opruimen en herindelen van de schoolbibliotheek. En daarna met een collega heerlijk uit eten geweest! Lekker gekletst over school, privé en de stad.
Hierdoor ook al even kennis gemaakt met een mooi gedeelte van Shanghai (denk aan kroegjes, barretjes en restaurantjes), morgen maar even verder op ontdekkingstocht.

De taxi's zijn hier reuze goedkoop, en zolang je een kaartje met een adres in Chinese tekens hebt kunnen de taxi chauffeurs het wel vinden werd mij verteld. Nou die eerste taxi rit ging dus al meteen mis. Collega was halverwege uitgestapt, bij haar huis, ik ging verder. Maar na 4x hetzelfde gebouw voor bij te hebben zien gekomen (dat duurt bij mij even, vanwege mijn geweldige richtingsgevoel.. haha) en na 15 minuten stil te hebben gestaan en de taxi chauffeur mijn kaartje maar aan alle kanten bestuderen, ben ik maar uitgestapt en aan de eerste beste voorbijganger gevraagd waar ik moest zijn. De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk!
Aangezien ik zowat naast de Ikea woon, had ik een goed aanknopingspunt en was ik toch nog zo in mijn appartement (3 hoog, met 2x in de week een schoonmaakster).
Ik heb tot nu toe nog helemaal niets om over te klagen! :)

Maar het wordt nu wel echt tijd om te gaan slapen, inmiddels bijna 12 uur (het is hier 7 uur later) ben benieuwd hoe ik me morgen voel.

De foto's volgen zo spoedig mogelijk! Ook zal ik morgen maar eens een begin maken met het reageren op alle lieve smsjes, mailtjes en facebook berichtjes die ik vant weekend heb gekregen.

Fijn al die betrokkenheid en lieve woorden.

Voor jullie nog een fijne avond en tot de volgende blog.

(tot ziens)
Rianna




  • 20 Februari 2012 - 15:52

    Gerbrig:

    Klinkt goed, meis!
    Slaap lekker, spreek je gauw!
    xxxxxx

  • 20 Februari 2012 - 15:57

    Geartsje:

    Heey meid,

    Ik had je Facebook al even gecheckt om te zien of je veilig was aangekomen, maar je brengt iedereen al meteen met een reisverslag op de hoogte :)

    Meteen al aan de slag op de school?! Fanatiek hoor! Ze zullen wel blij met je zijn, straks laten ze je niet meer gaan ;) Wel heel fijn.. een schoonmaakster! Ik ben jaloers... :P

    Liefs uit Fryslân!


  • 20 Februari 2012 - 16:29

    Mirjam:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Klinkt allemaal erg goed! Lekker slapen nu en ben benieuwd naar de foto's en de volgende verhalen! Dikke kus!

  • 20 Februari 2012 - 22:09

    :

    topper! zal ik op de terugweg van Rwanda even langskomen? ;) geniet ervan!

  • 21 Februari 2012 - 15:00

    Mem:

    Het ziet er goed uit.
    Een leuke kamer zo te zien en je maakt er samen met Ikea een mooi geheel van.
    Op de terugreis heb je ruimte voor 300 gram dus je moet over 5 maanden weer belangrijke keuzes maken wat weer mee terug gaat.
    Maar nu eerst maar genieten van de komende periode.
    Succes!

  • 22 Februari 2012 - 13:53

    Ronnie:

    Luxe appartement zeg ! Ziet er goed uit. Veel succes daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianna

Bitten by the Travel Bug!!

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 33965

Voorgaande reizen:

07 Januari 2016 - 20 Juli 2016

Pura Vida!

14 Augustus 2012 - 25 December 2015

Ik neem Spanje als besluit..

17 April 2014 - 15 Mei 2014

Like a Local in Nepal

01 Juli 2013 - 15 Augustus 2013

AZIE - zomer 2013

19 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Juf in Shanghai

23 Augustus 2011 - 10 Februari 2012

Mijn reis naar Parijs

Landen bezocht: